We zijn er helemaal klaar mee

12 januari 2014 - Sydney, Australië

Surfbabe in de branding bij Palm BeachOnverwacht mooi strand bij Palm BeachDe opalen baai bij Manley

We zijn er helemaal klaar mee en daar is geen woord aan gelogen. Een kleine drie maanden geleden vertrokken we uit Diemen en lieten we huis, haard, kinderen, familie en vrienden achter ons voor een ongewis avontuur. We hoopten desondanks dat het nooit voorbij zou gaan. En nu, op de laatste zondagavond van onze wereldreis, is daar het besef dat we volgende week om deze tijd gewoon weer in ons appartement aan de Zeezigt zitten, terwijl de regen dan waarschijnlijk tegen de ramen klettert. En vinden we dat erg...? Nee dus. Want het voelt alsof we alles hebben gedaan wat we ooit wilden doen. Alsof de cirkel rond is. Niet dat we nu ineens naar de winter in Nederland verlangen, maar het is goed geweest. Meer dan dat.

Vooral de laatste anderhalve week in Sydney hebben we de kans gekregen en genomen om volledig tot rust te komen. Geen grote escapades meer, zoals in Argentinië, Chili en Nieuw Zeeland. Geen uren durende vluchten van noord naar zuid, van zuid naar noord, geen duizenden kilometers in de camper. Alleen maar ontspannen in de weldadige omgeving van ons huis in Mosman. Living like a local, zoals we ons dat een jaar geleden al hadden voorgenomen. Zwemmen in de lauwwarme zee, wandelen langs bountystranden en prachtige rotskusten, winkelen en galeries bezoeken in onze eigen wijk en vooral ook rust nemen als dat kan. Het is een heerlijke afsluiting van een ongelooflijk mooie periode in ons leven.

Wandelen in de wildernis bij SydneyEen monsterlijk grote varaan als bewaker van het wandelpadConfrontatie met een prehistorisch beest

Een paar details nog. Twee dagen geleden hebben we vanuit toeristenoord Manley een meer dan tien kilometer lange wandeling gemaakt langs de baai van Sydney, de Manley Scenic Walk. Op sommige momenten zagen we de opaalkleurige baai, op sommige momenten de waanzinnige villa's langs de kust en op sommige momenten waanden we ons in de bush. Zoveel afwisseling tijdens één fikse wandeling. Jammer alleen van de confrontatie tussen Barbera en de reuzenvaraan die vastbesloten was om het wandelpad met gevaar voor eigen leven te bewaken. Zelfs de ijselijke gil van Barbera zorgde er niet voor dat hij zijn strategische plek verliet (zie de foto's hierboven).

Alle andere foto's in deze blog zijn ook van de voorbije dagen. Het heerlijke strand van Palm Beach, waar we vandaag nog hebben gezwommen. Het superjacht The Masquerade in onze eigen baai bij Balmoral Beach, gebouwd in Makkum en eigendom van een Industrieel uit Londen. De spectaculaire manoeuvres van een zeiljacht pal voor onze veranda. Allemaal plaatjes van een onbezorgde slotweek. Het is mooi geweest.

Kon het maar altijd zo zijn...Hollands glorie in de Australische waterenNautisch spaktakel vanaf de veranda

1. Louis Bovée:
    12 januari 2014
    Het was heel leuk om jullie bevindingen te mogen lezen. BEDANKT hiervoor!
  2. Berend, Jense, Titia:
    12 januari 2014
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt! Heel leuk dat we konden meegenieten. Jammer dat jullie het "Mosman plekje" moeten verlaten maar Zeezigt is ook de moeite waard! Hele goede terugreis alvast gewenst. Liefs, BJT
  3. Sibolt en Bep:
    13 januari 2014
    Wij hebben erg genoten van jullie berichten en de foto"s.
    Zo hebben we Jullie wereldreis kunnen meebeleven.
    Wij zullen deze contacten nu moeten missen, maar aan alles komt een einde. Wij wensen jullie een voorspoedige reis huiswaarts en we verheugen ons op jullie komst op 8 februari.
  4. Jan en Marjo:
    hallo Gio en Barbera!

We kunnen geloven dat jullie blij zijn dat het voorbij is, maar straks heerlijk thuis zullen jullie ongetwijfeld nog regelmatig aan fantastische dingen terug denken. Wij hebben genoten van het lezen van alle mooie verhalen met daarbij geweldig mooie en vaak verrassende foto's (foto's waarvan je denkt: "dat dit bestaat!!!"). dankjewel voor het mee mogen genieten en hopelijk zien we elkaar gauw!

Gisteren, Gio, hebben we jouw stem nog gehoord toen we genoten van teruggevonden "oude" beelden van de Elfstedentocht! Alle schaatsende liefhebbers hopen zoals elk jaar weer op die Elfstedentocht (Maurice mag starten als deze barre tocht er dit jaar komt). En uiteraard gaan er diverse verhalen over de Weissensee, want daar gaan ook vele toerrijders weer naar toe over een paar weken.

Hopelijk kunnen jullie bij terugkeer genieten van de "winter" in Nederland, maar laten we hopen dat het toch nog natuurijs gaat worden, want een echte winter is er nog niet geweest!

We wensen jullie een goede terugreis!

Liefs en groeten van ons allemaal!

Jan, Marjo, Madelon & Rob, Maurice
  5. Ans en hans lippens:
    13 januari 2014
    lieve kinderen.De cirkel is rond ,Zo voldaan,zo ontspannen.Genieten van het zalige nietsdoen,wandelen,zwemmen,musea bezoek.Mijn liefje wat wil je nog meer.Bedankt voor al het moois,dat we via jullie hebben gehoord en gezien.Niet in het laatst door die geweldige foto's.Wij zijn blij dat jullie zo voldaan afscheid kunnen nemen van jullie wereldreis .Met frisse energie beginnen aan een nieuwe fase .Terug komen injectie vaderland ,je eigen home.Wij zijn blij als we jullie weer zien .Ben voorzichtig .Liefs ,Mam en Pap.