Verknocht aan Mosman

9 januari 2014 - Sydney, Australië

Zo is het leven in MosmanGewoon gelukkig aan de overkant van het baaitjeOns appartement op de één na bovenste verdieping van het rode huis

Hoe mooi Sydney stad ook is, een dagje in ons 'eigen' Mosman aan de noordkant van de baai is toch niet te versmaden. Gisteren was zo'n dag. Na een lekker ontbijt op het balkon lopen we naar de Mosman Wharf en drinken we een 'long black' (Gio) en een flat white (Barbera) bij Wharfy's, het barretje op de werf. We horen van de Aziatische eigenaar dat hij binnenkort 6 maanden zonder compensatie zal moeten sluiten vanwege de renovatie van de werf. We hopen dat de modernisering niet al te veel ten koste zal gaan van de romantiek van de werf. Zo varen er naast de mooie oude groen gele veerboten (foto) ook al enkele gestroomlijnde witte katamarans als veerboot. Helaas, vooruitgang is niet altijd mooi.

De Mosman Ferry, onderweg naar ons huisHet barretje bij de ferrykade van Mosman BayMosman Bay en de tachtig jaar oude ferry

Na de koffie wandelen we de hele Mosman baai rond. Langs prachtige oude villa's met houten veranda's. Bloeiende reuzestruiken, palmbomen, gladgeschoren gazonnen, het is één groot park waarin de huizen staan. Vanaf de overkant van de baai zien we ons huis liggen: het huis met het rode puntdak links van het witte huis (3e foto bovenste rij). Het één-na-bovenste balkon is de onze. Op de punt van de baai aangekomen (Cremorne Point) kijken we vrij uit op de stad, met het Operahouse, de skyline en de vele zeilboten. 's Avonds eten we een daghap in het clubhuis van de "Mosman Rowers", de plaatselijke roeivereniging. We raken aan de praat met twee dorpsgenoten die bij ons aan tafel komen zitten. We vergeten de tijd totdat de serveerster ons vriendelijk laat weten dat ze toch echt gaan sluiten. In het donker wandelen we terug naar ons huisje. We zijn verknocht aan Mosman.

Downtown Sydney vanaf Cremorne PointDe mooiste vogels, zomaar in het wildIdyllische wandelpaden aan de overkant van Mosman Bay

1. Roelien en Breun:
    9 januari 2014
    En nu is het aftellen .....voor ons:))
    We kijken er naar uit jullie straks weer life te zien.
    Maar dan missen we wel weer de inspirerende verhalen.....
    Nog heel veel plezier met jullie eindsprint en tot gauw in Nederland!
    Liefs B&R
  2. Ans en hans lippens:
    9 januari 2014
    Wij kunnen ons voorstellen,dat jullie verknocht zijn aan Mosman.Wat een sfeer spreekt er uit de fotos.De oude boten,de wandelpaden en het barretje,Lekker de fles wijn en de twee glazen.Zet aan tot navolging.Is nu avond,10 uur,mama een zeer droge sherry,ik rode wijn,alle twee niet uit Austrlie,maar uit ons Spanje.Geniet nog van de laatste dagen,ben voorzichtig en kom heelhuids thuis.Groetjes,Mam en Pap.
  3. Sibolt en Bep:
    10 januari 2014
    Lief, dat je belde, Barbera! Voor jullie nog een paar dagen genieten van het lekkere weer en de mooie omgeving. En dan afscheid van Mosman!!! Heerlijk, dat jullie 8 febr. naar Haren willen komen! Veel liefs, Sibolt en Bep
  4. Klazien en Eugene:
    12 januari 2014
    Wow, wat een reis en wat een fantastisch einde.. Hopelijk hebben jullie een hele goede terugvlucht .En dan weer in het gareel en verder genieten in het mooie Nederland / Diemen! Hopelijk tot gauw,
    x Klazien