File op het platteland

4 december 2013 - Wellington (ferry), Nieuw-Zeeland

Een rasechte file op het plattelandAlweer breaking news: een serieuze file op het platteland van het Noordereiland, op de weg tussen Castlepoint en Masterton. Een woudreus is dwars over de enige doorgaande route in de wijde omgeving gevallen. Auto's, trucks en campers staan in de berm. Geen doorkomen aan. Zoiets kan zomaar een halve dag gaan duren. En dan blijkt het wonderlijke talent van de Nieuw-Zeelanders. Van alle kanten komen bonken van kerels tevoorschijn, met kettingzagen, lieren en tractoren. In een half uur is het probleem opgelost, zwijgend, zonder omhaal.

Dwars over de weg, geen doorkomen aanZomaar op klaarlichte dag, een schone breukHelden zijn het, en niet anders

Zo komen we uiteindelijk rond een uur of vier aan in Wellington, ruim op tijd voor de oversteek naar Picton, op het Zuideiland. Een boottocht van ruim drie uur over het woeste water van Straat Cook. Maar we zijn wel wat gewend, na onze avonturen rond Kaap Hoorn.

Wellington is trouwens opvallend cool, hip, of welk ander vlot woord je er ook maar op los wil laten. En iedereen holt, roeit, surft, fietst en rolschaatst langs het waterfront. We moeten af en toe opzij springen om het vege lijf te redden.

Inmiddels is het drie uur 's nachts. We hebben genoten van een vismaaltijd bij Portofino aan de haven, hebben nog even een oogje dicht gedaan in de hoogslaper en vertrekken op dit moment met de veerboot uit Wellington. Op weg naar het Zuidereiland waar we de komende drie weken zullen gaan rondtrekken.

Een heer van stand...Opzij, opzij, opzij....Onze veerboot arriveert in Wellington

1. Ans en hans lippens:
    3 december 2013
    Hallo Barbara Het is eigenlijk niet meer te volgen voor oude mensen Grapje hoor HEt is fantastisch fantastisch ZIjn jullie niet doodop.Wij onnozel druk,met Sinterklaas Kerstmis. Enz. Maar ook heel leuk Wel wat rustiger ,maar dat is na alle drukke woelige jaren ook aangenaam Sinterklaas vieren we met Petra Johan Isa en Olin KErst bij Inez en Eef met Marc en Kirsten In jannuari Zijn jullie er weer Vinden wij leuk Gio sorry ik ben je echt niet vergeten. Maar foutjes verbeteren is nog niet mijn hobby Lieve groeten Annie en Hans
  2. Roelien en Breun:
    8 december 2013
    Lieve Bas en Gio, gelukkig weer een verhaal van jullie. Wat zullen jullie vol indrukken straks terug komen. Waarschijnlijk zijn jullie op de helft van de reis. Er komt dus nog zo'n stuk!!!! Wow. Blijf schijven, wij genieten mee met volle teugen. Steeds zeggen we tegen elkaar je zal het allemaal maar in het echt beleven.... Dan is het dus nog intenser en wereldser.
    Liefs en een dikke knuf van ons allemaal!
  3. Trudy van Dam:
    10 december 2013
    Hallo Barbera en Gio,
    Spannend als er weer een verslag in mijn inbox zit! Ik geniet er ervan. Wat een mooie reis maken jullie! Fijn dat ik zo een klein beetje kan meegenieten!

Ga door! Trudy