De kinderen het huis uit

3 januari 2014 - Sydney, Australië

Jammer, jammer, jammer...Daughter and the cityBroer en zus hebben het leuk

Het is onvermijdelijk. Op een gegeven moment zijn de kinderen het huis uit. En dan is het stil, heel stil. Hoewel dat ook weer lekker is, even uitpuffen na vijf opwindende dagen. Als een wervelwind zijn we met zijn vieren door Sydney en omgeving gevlogen, hebben we en passant de Blue Mountains aangedaan en konden we ook nog tijd vinden om op het eigen terras het nieuwe jaar te verwelkomen.

Vooral het uitstapje naar de Blue Mountains heeft de nodige energie gekost. De treinreis alleen duurde al meer dan twee uur. Daarna in de rode dubbeldekker die ons langs alle uitkijkpunten en bezienswaardigheden zou brengen. Maar uiteindelijk hebben we slechts één lange stop gemaakt, bij de spectaculaire kloof waar we achtereenvolgens een zweefvlucht met een glazen gondel (200 meter boven de bodem van de canyon), een rit met een treintje op het steilste spoor ter wereld (53 procent hellingsgraad), een wandeling over een boardwalk door het regenwoud en een prachtige tocht met een kabelbaan boven het bos hebben afgewerkt. Veel te veel voor een krappe middag, maar wel dubbel en dwars de moeite waard.

Surfersparadijs Bondi Beach zonder brandingJe kunt er niet jong genoeg mee beginnenPrachtige vrouw met prachtige bloem

Ook de andere dagen hebben we ons niet verveeld. Over het heerlijke eten hoeven we het niet te hebben, ook de kinderen moeten nu eenmaal goed gevoed worden. Tussen al die maaltijden door hebben we de botanische tuinen bezocht, zijn we door de straten van The Rocks geslenterd, hebben we Balmoral Beach (het favoriete strand van ons beiden, zeker na de geweldige lunch met onze Australische reisvrienden Paul en Sharolyn), Darling Harbour, Bondi Beach en Watsons Bay aangedaan en zijn we op bliksembezoek geweest in The Australian Museum en The Museum of Contemporary Art. Tel daarbij op dat  Kirsten ook nog lekker heeft geshopt in downtown Sydney en het mag duidelijk zijn dat pa en stiefma nu uitgeteld op het terras hangen. Genietend van het ongelooflijke uitzicht over de baai  en af en toe met brede armgebaren de kaketoes van de reling verjagend. Life's good...

Klaar voor de startWild Life op het eigen terrasSouth Mosman in het avondlicht

1. Sibolt en Bep:
    3 januari 2014
    Hallo lieverds, zijn jullie weer uitgerust na deze pittige, maar natuurlijk geweldige week? En dan nu vandaag naar de cricket-wedstrijd? We genieten van de foto's. Ja, de kaketoes zijn best brutaal. Ze aten mijn tosti op! Groetjes van Sibolt en Bep.
  2. Ans en hans lippens:
    5 januari 2014
    Jullie hebben die arme kinderen wel erg af gepeigerd.Konden ze 3 dagen lekker op het strand liggen,moeten ze dagen uitgeput achter hun doortrainde ouders sjokken.Grapje.Wat hebben jullie het samen heerlijk gehad.Nu voor jullie even bijkomen en genieten van de dagen die jullie nog hebben.Liefs,Mam en Pap.
  3. Gytha:
    6 januari 2014
    Zie ik het goed Barbera; een pittig korter kapsel? Heel leuk! Jullie verhalen blijven leuk om te lezen, al lukt het me niet alles te volgen. En zo te zien komen jullie ook al bijna weer terug? Geniet er nog even enorm van. Dit is een unieke ervaring.