Hoofdstuk twee is begonnen

24 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Downtown Auckland vanaf de havenNa een lange, maar prettige vlucht vanuit Santiago zijn we vanochtend om half vijf geland in Auckland, het startpunt voor deel twee van onze wereldreis. Zonder verwachtingen voor deze overgangsdag die we voornamelijk zagen als buffer tussen de reis van dertien uur en het ophalen van onze camper, morgenochtend. Want..., in Auckland is weinig te beleven volgens de reisinformatie. Ook Dolf de Vries, schrijver van een prachtig reisboek over Nieuw Zeeland (Gio heeft het in het vliegtuig in één adem uitgelezen) is helder in zijn oordeel: zo snel mogelijk weg uit die nietszeggende stad.

En dan kom je, brak van de doorwaakte nacht in het vliegtuig, aan in het appartement. Vanuit de woonkamer zie je meteen het uitzicht. De baai in het ochtendlicht, de honderden boten, de karakteristieke brug naar het noorden. Vanaf dat moment weet je dat ook deze dag er één zal zijn met een gouden randje. Niks overgangsdag, niks uitslapen en maar hopen dat de jetlag snel verdwijnt. Ook in Auckland hebben we genoten, een perfecte eerste bladzijde van het tweede hoofdstuk.

Vanuit de kamer zicht op de brugDe brug in het volle ochtendglorenAuckland slaapkamer

1. Ans en hans lippens:
    24 november 2013
    ondanks de jetlag toch nog een eerste indruk geven.De echte wereldreizigers.Niet klein te krijgen.Verheugen ons op de volgende verhalen,maar ga nu eerst lekker uitslapen.Welterusten,Mam en Pap.
  2. Sibolt en Bep:
    24 november 2013
    Weg met Dolf de Vries! Wij vonden Auckland ook schitterend, je raakt niet uitgekeken. Voor ons begint nu het feest der herkenning. Goede reis! Sibolt en Bep.