Verliefd op Santiago de Chile

21 november 2013 - Santiago, Chili

De magische fontijn bij Santa LuciaKerkje in Barrio LastarriaModern Santiago met verderop de Andes-toppen

Ons hotel ligt midden in het centrum van de stad, hartstikke handig. Maar zoals dat voor veel steden geldt, liggen de leukste wijkjes juist net buiten het centrum. Zo is daar Barrio Lastarria. Via het park Santa Lucia lopen we ernaar toe en drinken we een groot glas verse vruchtensap op een lommerrijk terras. We moeten veel drinken vandaag want het is warm, heel warm. Gisteravond hebben we in Lastarria ook in een heel leuk restaurantje gegeten. Daar hadden ze 325 verschillende wijnen op de kaart staan. We bestelden een 'vuelo', dat zijn drie kleine glaasjes van drie verschillende goede Chileense wijnen. Na afloop van het eten nam onze ober ons nog mee naar de wijnkelder onder het restaurant.

Luisteren naar pianospel in BellavistaUitzicht bij de lunch in BellavistaBarbera met ooit heel beroemde zanger...

Na een bezoek aan het Museo de Bellas Artes liepen we door naar Bella Vista. De straten in deze schilderachtige wijk staan vol met lage huisjes in allerlei mooie kleuren.  Er zijn veel barretjes en terrasjes. Tijdens de lunch worden we aan ons tafeltje toegezongen door een Chileense muzikant. Hij was in zijn jongere jaren een beroemde zanger die over de hele wereld optrad en laat ons als bewijs een krantenfoto zien van hem als 'mooie jongen' naast Julio Iglesias. Het maakt niet uit of zijn verhaal klopt, hij is super vriendelijk en zingt twee mooie liederen.

Met de funicular naar bovenSantiago, de stad en de AndesSantiago vanuit de hoogte

Als klap op de vuurpijl van deze heerlijke dag, nemen we de kabelbaan naar de top van de San Cristobal berg. Vanaf daar hebben we rondom uitzicht op de stad die onze harten gestolen heeft. We zijn verliefd op Santiago!