Met de vlam in de pijp

27 november 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het bakbeest is volgeladen bij de supermarktDat een mens 55 moet worden om een jongensdroom te laten uitkomen... Nee, het is geen echte truck die Gio mag gaan besturen, maar dit bakbeest mag er ook wezen. Zeven meter en dertig centimeter lang, van alle comfort voorzien en met ingebouwde hoogslaper voor twee. Dit is ons rijdende huis voor de komende maand. Meteen na de overdracht in Auckland hebben we het ding op de parkeerplaats van supermarkt Countdown gezet, waarna we als gekken twee winkelwagentjes vol hebben gestouwd met etenswaren en andere levensbehoeften. Niet vragen hoe hoog de rekening was, maar voor ons was het een alltime record.

Botanische les #1: de mega-varenBotanische les #2: de christmas treeBotanische les #3: oranje bloemen aan een boom

Daarna hebben we koers gezet naar het Coromandel Peninsula, zonder exact te weten wat ons daar te wachten zou staan. Onderweg zijn onze monden met regelmaat  opengevallen van verbazing bij het zien van al het natuurschoon. Geen van de overspannen verhalen die we voor deze reis te horen hadden gekregen over Nieuw Zeeland was overdreven. Het was één doorlopende botanische les met reuzenvarens, christmas trees (nee, geen sparren...) en talloze bomen en planten die we geen naam hebben kunnen geven.

Paradijs aan een stille kreekHet strand voor ons alleenOp een steenworp van onze eerste camperplaats

Op een kampeerterrein aan zee vonden we een plek voor de camper en toen kon het goede leven pas echt beginnen. Zelf koken, lekker borrelen onder de luifel, alle kastjes inrichten en uiteindelijk heerlijk slapen onder eigen dak. Geen wekker meer, geen vaste ontbijttijden en alleen maar doen waar we zin in hebben.

Prachtig uitgesleten rotsen in Cook's BayNet zo mooi als Cathedral's CoveUitzicht vanaf Shakespeare's Cliff

Nou hadden we na de eerste dag en nacht vooral zin om op het gemakje de omgeving te verkennen. We waren neergestreken in Cook's Bay en laat dat nou net de plek zijn waar ontdekkingsreiziger James Cook voor het eerst de Britse vlag op Nieuwzeelandse bodem heeft geplant. Via het vrijwel verlaten bountystrand zijn we naar die plek gewandeld en hebben we onderweg genoten van de onverwacht mooie baaitjes, stranden en kliffen.

Even een geheim verklappen: we denken stiekem dat Expeditie Robinson niet op een eiland bij Maleisië is opgenomen, maar gewoon hier, op het paradijselijke Coromandel Peninsula. Vooral niet verder vertellen...

1. Jan en Marjo:
    27 november 2013
    hey wereldreizigers!! alweer zo'n leuk verhaal en vooral is voor ons helemaal te begrijpen dat jullie extra genieten van het niet op tijd te hoeven leven.... lekker alles even zelf te kunnen doen en vooral laten misschien. heerlijk toch?? Mooi die afwisseling in jullie ongelooflijk mooie reis en bij het zien van deze plaatjes heb ik (Marjo) al een beeld bij het zandstrand, de mooie baai en genieten van elkaar onder het genot van... Echt super!!!! lekker verder genieten samen hoor! Wij bereiden langzaam onze twee weken wintersport die voor de deur staan voor. Dat duurt nog tot 14 december... dan gaan wij hopelijk genieten van kou en veel sneeuw! Tot het volgende bericht! Liefs en groetjes Jan en Marjo
  2. Ans en hans lippens:
    28 november 2013
    Lieve kinderen .Daar zijn we weer.Het kon eigenlijk niet waar zijn,maar wat een indrukken en verhalen en foto,s Gelukkig dat we ook nog informatie gelezen hebben over nieuw Zeeland in een tijdschrift . Jullie geven ons de zekerheid dat het echt zo mooi is.Via ons aller ex minister Erica zijn we met de televisie inArgentinie geweest Ook indrukwekkend .Buenos Aires,wat een stad Plaza de Mayo, Evita. Prachtige oude en nieuwe dingen en in het binnenland ook veel komische situaties gezien.Dit ervaren we toch een beetje samen met jullie Geniet maar verder ,wel ook uitrusten en voorzichtig zijn Lieve groeten,Mam en Pap..
  3. Inez & Eveline:
    29 november 2013
    Super leuk om met zo'n eigen huis rond te kunnen karren. En wat mooi om te lezen hoe populair ik al ben in de overige delen van deze wereld!
    Prachtig die uitgesleten rotsformaties zeg!
    Geniet ze en we zien uit naar meer......
    liefs inez en evelyne