Jaws II, de foto's

16 december 2013 - Owaka, Nieuw-Zeeland

Sushi voor de hongerige vissenStoer mannenwerk, dat zeevissenStoere mannen aan het werk op volle zee

Jaws van dichtbij, met de bek wijd openNet als bij iedere succesfilm hebben we besloten een sequel (in gewoon Nederlands: een vervolg) te maken op ons avontuurverhaal van gisteren over de Doubtful Sound. Noem het maar Jaws II, de foto's. Gewoon omdat we gisteren wegens internetproblemen niet alles op de blog konden krijgen. Zoals de foto linksboven met een halve portie zeevis als aas voor grote vissen. Toen nog niet bekend met het fenomeen dat haaien zo'n verse hap sushi ook niet te versmaden vinden. En hiernaast een vergroting van het monster aan de haak van Gio, op zijn rug, vechtend met de bek wijd open. Graag hadden we jullie een foto laten zien van de verbouwereerde amateurvisser met zijn prooi aan dek, maar helaas liet Chris de bijtgrage haai glippen bij het binnenhalen. Toch ook wel verstandig van onze kapitein om geen vingers te riskeren bij het faciliteren van een mooie foto.

Chris was ook al not amused bij het bovenhalen van de kreeftenkooi. Naast de rocklobsters kwamen ook twee agressieve zeepalingen (conger eels) mee omhoog. Met vlijmscherpe tanden happend naar alles wat in hun buurt kwam. Uiteindelijk werden ze via een achterdeurtje in de kooi weer in volle zee gedropt, hoewel Chris liever hun kop had afgehakt, zodat ze voortaan niet meer op kreeftenjacht zouden gaan.

De laatste twee foto's van deze blog stonden er gisteren ook al op, maar dan zonder verhaal erbij. Het is het verhaal van de droom die uitkwam. Een school speelse dolfijnen die bij het vallen van de avond met onze boot meezwom. We hebben zeker een kwartier lang genoten van hun capriolen. Dolfinarium Harderwijk, maar dan in het wild...

Kreeften in de kooi, mét gevaarlijke bijvangstDaar heb je Flipper...Drie op een rij voor de boot

1. Klazien en Eugene:
    18 december 2013
    Jullie verhalen en foto's blijven prachtig en afwisselend! En het is toch niet te geloven dat jullie alweer bijna 2/3 deel van de reis achter de rug hebben! Soms loop ik achter met het lezen... wat gaat de tijd hier hard; hopelijk bij jullie minder! Al een aangeklede kerstboom gezien? x