De kerst valt vroeg dit jaar (1)

20 december 2013 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

De ingang van de camping aan de baaiHet uitzicht vanaf de campingTypisch plaatje van The Catlins

Cadeautjes, cadeautjes, cadeautjes... De kerst valt vroeg dit jaar. In onze laatste week in Nieuw Zeeland (maandag vertrekken we naar Sydney) worden we getrakteerd op een paar grote verrassingen. Daarom een blog in drie delen, oftewel drie verhaaltjes voor dezelfde prijs.

Voor eeuwig gestrand in de baaiGrazige heuvels en mooie weggetjesDe verstilde baai met verderop de branding

Cadeau nummer één: The Catlins, een vergeten streek in het uiterste zuiden van het Zuidereiland. Een streek waarin we eigenlijk niet zoveel zin hadden, omdat we de beschrijving ervan niet bijster interessant vonden. Maar omdat we twee dagen over hadden in ons reisschema, hebben we op het laatste moment toch besloten een omweg te maken. Wat zijn we blij dat we het hebben gedaan...

Oordeel zelf bij het bekijken van de foto's. Lieflijk, pittoresk, idyllisch. Al die woorden komen voorbij. Een verlaten camping aan een azuurblauwe baai, overal boerderijen met schapen en koeien, prachtige doorkijkjes en mooi weer. Wat wil een mens nog meer in zijn leven.

Lupinen zo ver als het oog kan zienEen Spaans tafereel in The CatlinsEen baai, de oceaan en mooie bloemen