Nog één keer genieten

21 december 2013 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Meer schapen dan mensenQueenstown vanaf de bergpasCastle Point

Morgen eindigt onze rondreis door Nieuw Zeeland. We kijken terug op een maand waarin we iedere dag verrast werden door de overweldigende schoonheid van het landschap. De voor deze blog gemaakte selectie van negen uit honderden natuurfoto's was dan ook niet eenvoudig.

Doubtful SoundWatervallen Doubtful SoundDe ruige westkust

Voorafgaand aan deze reis hoorden we al van veel mensen dat Nieuw Zeeland een schitterend land is. Maar pas op het moment dat je er zelf bent, dringt de betekenis van die woorden echt tot je door. We hebben al veel van de wereld gezien en ieder land heeft prachtige streken en onvergetelijke hoogtepunten. Als je aan ons vraagt wat het mooiste is van Nieuw Zeeland zeggen we: het hele land!

Nieuw Zeeland is zeer dunbevolkt, dus vrijwel puur natuur. Dat komt goed uit, want wij zijn echte natuurliefhebbers. En dan hebben we het niet alleen over de ongerepte natuur maar ook over het boerenland: de eindeloze heuvels met schapen, groene akkers, wijngaarden en andere fruitboomgaarden.  Een lieflijk landschap van glooiende heuvels, helderblauwe meren, verstilde baaien en weelderig regenwoud trok dagelijks aan onze ogen voorbij. Maar terwijl we dit schrijven, beseffen we dat de schoonheid van Nieuw Zeeland eigenlijk niet te beschrijven is. Je moet het zelf ervaren. Wij zijn heel blij dat we het hebben meegemaakt en hopen hier in de toekomst nog eens terug te komen.

Okarito LagoonWaterval bij Haast PasLake Waikaremoana