De kerst valt vroeg dit jaar (4)

20 december 2013 - Lake Tekapo, Nieuw-Zeeland

Lake Tekapo bij zonsondergangAlsof de camping in lichterlaaie staat

Cadeau nummer vier: een nagekomen stuk, een surprise. De zonsondergang aan de zuidoever van Lake Tekapo. De halve camping (voor het eerst staan we op een vrijwel vol kampeerterrein, de zomervakantie is begonnen) is naar het meer gelopen om de spectaculaire zonsondergang te bekijken. De zon zelf is niet te zien, maar de bergen aan de overkant worden beschenen als de kathedraal van Chartres, alsof er tegelijkertijd honderden spotlights zijn aangezet. De lucht boven ons ziet eruit alsof er ieder moment een ruimteschip kan gaan landen, of alsof er vannacht een flink noodweer gaat losbarsten. Dat laatste lijkt ons waarschijnlijker dan het eerste.

1. Trudy van Dam:
    20 december 2013
    Ik heb genoten van je verslag van N Z. Op naar Austalie

Fijne kerst

Trudy
  2. Sibolt en Bep:
    20 december 2013
    Hallo, hallo, wat leuk dat jullie ook het lieflijke zuiden bezocht hebben. Daar komt bijna geen toerist. En jullie hebben je goed geweerd op de mountainbike, sportief! We krijgen kippevel bij het zien van de foto's van M. Coock en M. Tasman. Daar zijn wij met de heli op de gletscher geland! Uniek! En het diepe blauw van Tekapo blijft je altijd bij. Liefs, Sibolt en Bep.
  3. Ans en hans lippens:
    21 december 2013
    4Verhalen in een keer.Wat een Kerstverrassing.Tweede verrassing,ik had gisteren al gereageerd.Blijkt nu ,dat ik mijn verhaal niet verzonden had,en dat de hele tekst verdwenen was Stupid.Ik vond het nog wel zo geweldig dat jullie er met de mountain bike op uit waren geweest.Niet de hele afstand,maar Barbera je moet er toch rekening mee houden,dat Gio ook al een jaartje ouder wordt'Morgen op naar Australie en dan Nieuwjaar vieren met Marc en Kirsten Heerlijk toch.Veel liefs,Mam en Pap
  4. Sibolt en Bep:
    22 december 2013
    We hebben ontdekt dat we momenteel geen SMS berichten kunnen versturen en ontvangen. Vandaar de STILTE!!! Snel naar de Telefoonwinkel! Mooie foto keus, Barbera, maar je moet je vriendje toch eens vertellen hoe hij je naam moet schrijven! Goede reis en tot horens in Sydney! Veel liefs, Sibolt en Bep