Let it snow, let it snow...

24 december 2013 - Sydney, Australië

Ons uitzicht vanuit het hotelraamWe kijken uit het raam van het Harbour Rocks Hotel en daar ligt meteen één van Sydney's iconen, het Opera House. De witte vleugels lijken voor het grijpen. We zijn neergestreken op een toplokatie. Het Opera House, de Harbour Bridge, de terrassen van Darling Harbour, het is allemaal op loopafstand. En ons wijkje, The Rocks, is met afstand de leukste buurt van Sydney. Veel restaurants, designwinkeltjes, musea, historische huizen en smalle straatjes. Het is de plek waar ooit de allereerste boten met verbannen gevangenen uit Engeland aanmeerden. Nu dwalen wij door de straatjes en eten we op een terras aan het water. Gio bestelt gamba's en krijgt meteen een hele emmer, waarmee een weeshuis kan worden gevoed.

Het weer is trouwens niet om over naar huis te schrijven, dus dat doen we dan ook maar niet. Gelukkig wordt het na de kerst een stuk zonniger en warmer. Kirsten en Marc kunnen we over een paar dagen verwelkomen met 28 graden en een uitbundig zonnetje.

Icoon in Sydney, het Opera HouseAls je gamba's bestelt krijg je een hele emmerIcoon in Sydney, de Harbour Bridge

Inmiddels is kerstavond begonnen. De stad maakt zich op voor de komende feestweek. Eerste kerstdag, Boxing Day (voor ons gewoon Tweede Kerstdag) met als hoogtepunten de start van de Sydney-Hobart zeilrace en de traditionele drukte op Bondi Beach, en natuurlijk de aanloop naar New Years Eve met het alles overtreffende vuurwerk. We gaan ons niet vervelen de komende dagen.

De kerst is begonnen...

Maar eerst wensen we iedereen een geweldige kerst. Let it snow, let it snow....

1. Sibolt en Bep:
    24 december 2013
    Wij wensen jullie hele fijne Kerstdagen in deze prachtige stad. Wij vergeten ons verblijf daar ook nooit. We kunnen onze foto's naast die van jullie leggen. Ontroerend! Veel liefs, Sibolt en Bep
  2. Ans en hans lippens:
    25 december 2013
    Ook wij wensen jullie heerlijke Kerstdagen toe.Hebben Kerstavond met zijn allen bij Inez heerlijk gegeten en gedronken.Gelukkig waren jullie er ook bij via Skype OP naar het nieuwe jaar.Liefs,Mam en Pap