Live life to the max

29 december 2013 - Sydney, Australië

De jetlag staat in de ogen geschrevenNa een reis van 22 uur zijn Marc en Kirsten gisteravond aangekomen in Sydney. Nog geen dag later beweren ze beiden verliefd te zijn op de stad en willen ze gaan proberen een stageplek in Sydney te regelen. Nu zijn ze er vijf hele dagen. Dat wordt dus "live life to the max" om zoveel mogelijk uit hun korte verblijf te halen. Ondanks de jetlag zijn ze er vandaag vol in gegaan. Kirsten haar hoofddoel in Sydney was knuffelen met een koala. Daarom zijn we vandaag na een bezoek aan Circular Quai, het Operahouse en de Harbour Rocks naar Darling Harbour gewandeld met als bestemming Wild Life. In dit park kun je alle typische Australische dieren uit het wild zien, zoals kangaroos, krokodillen en ........ uiteraard de koala. Kirsten mocht samen met de verzorgster binnen de hekken van het koalaverblijf met zes van deze zachte knuffelbeertjes. Knuffelen is er tegenwoordig helaas niet meer bij. Het risico op ziektes voor de dieren is daarvoor te groot. Maar Kirsten kon er wel vlak bij komen en ze mocht met de koala op de foto. Missie geslaagd.

Kirsten ontmoet een KoalaEen beest om te knuffelenZo gek als een deur, in ons appartement

Intussen zijn we al helemaal ingeburgerd in ons appartement in Mosman Bay. Marc heeft de buurt vanmorgen al joggend verkend en omdat Marc en Kirsten al om 5 uur klaar wakker waren, zijn ze koffie en broodjes bij de buurtwinkeltjes gaan halen. Vanavond hebben we op ons balkon gegeten, waarna Gio en Marc een sigaar hebben gerookt die we in de klassieke winkelpromenade Strand Arcade hebben gekocht. Ondertussen hebben we plannen gemaakt voor de komende dagen. We hebben immers geen minuut te verliezen!

Een verliefd stel aan de baaiWereldser kan het niet, op een mooie decemberdagMosman Bay, vanaf onze veranda

1. Ans en hans lippens:
    29 december 2013
    heerlijk dat Marc en Kirsten nu bij jullie zijn aangekomen en dat jullie nu samen Nieuwjaar kunnen vieren.En natuurlik is de jeugd niet kapot te krijgen.Alle twee zien ze er na een lange reis zeer fris uit en hebben we op de foto kennis kunnen maken met de nieuwe liefde van Kirsten.Veel liefs van Oma,Opa Mam enPap.Alvast een goed uiteinde en goed begin
  2. Sibolt en Bep:
    29 december 2013
    Hallo allemaal! En nu met z'n vieren heerlijk genieten van die schitterende stad Sydney. En wij genieten mee! Veel liefs, Sibolt en Bep
  3. Ans en hans lippens:
    29 december 2013
    lieve kinderen en kleinkinderen.Wat apart jullie met zijn allen in Australië te begroeten .Pa heeft al gereageerd op de laatste berichten .Ik wil niet helemaal achterblijven.Wij hebben extra genoten van de reacties van Kirsten enMarc over Australië Wij verheugen ons op alles dat nog komt Extra hebben we nogmaals genoten van Patagonië .Jullie verhaal en foto's werd nog verhelderd door onze Erica op reis .Ze liet ons meegenieten van haar reis door het uitgestrekte,verstilde land ,tussen ijs bergen en gletchers,zoals de Perito MorenoZij was op bezoek bij Gauchas enen nederzetting van Indianen.Jullie hebben al deze bijzondere dingen zelf meegemaakt.Pet af voor zoveel energie en doorzettingsvermogen.Wij tellen de weken af .Geniet er nog van..Kus Mam en Pap
  4. Inez & Eveline:
    30 december 2013
    Ha lieverds,
    Gelukkig zijn jullie samen in Sydney en heeft Kirsten haar eerste Koala al in haar armen mogen sluiten!!
    Geniet van de mooie tijd daar nog samen!
    Liefs Inez en Evelyne
  5. Inez & Eveline:
    31 december 2013
    Tsjee, wat ziet het er heerlijk uit daar!!
    Wij zijn koud terug uit Anvers, ook heel plesant en allee, we dragen de verschillen, geen probleem!
    Maar zeg, een heel goe 2014 met alles wa wenselijk is, zunne.
    xxx Evelyne en Inez