Onthaasten in het regenwoud

24 oktober 2013 - Iguazú, Argentinië

Mag het een onsje méér zijn, restaurant La Brigada in Buenos AiresZoals het echte Argentijnen betaamt, bestellen we een biefstuk in één van de beste steakrestaurants van Buenos Aires, "La Brigada". Naast grote en sappige biefstukken staat dit restaurant bekend om zijn onuitputtelijke verzameling van voetbalshirts die ingelijst aan de muren en het plafond hangen. De shirts zijn getekend door grote voetbalhelden die ooit bij La Brigada aten. Aan de wand achter Barbera hangt een PSV-shirt, gesigneerd door Guus Hiddink...

Vandaag - 24 oktober - hebben we de stad ingeruild voor het regenwoud van het Nationaal Park Iguazu. Het regenwoud doet zijn naam eer aan: de tropische regen valt gestaag naar beneden. Maar dat vinden we niet erg, het hoort er echt bij. Bovendien verblijven we de komende dagen in een mooi hotel met 'vista selva', oftewel uitzicht op het woud. En wat is er dan lekkerder dan bijkomen van de lange reis en drukke stad in de hangmat op het balkon. Gio zegt dat de vochtige lucht hem doet denken aan de geur van een Cubaanse sigaar. Morgen gaan we naar de watervallen van Iguazu!

De boardwalk naar onze jungle-kamerStijlvolle kamer in de jungleZalig niets doen in het regenwoud

1. AMMA:
    25 oktober 2013
    Hallo Barbera en Gio,

Wat een heerlijk paradijsje daar in het regenwoud. Welke dieren hebben jullie gezien vanuit de hangmat? Leuk om jullie verhalen te lezen. Een hele fijne reis gewenst!

Groetjes, Arjen en Mariët, Alison en Martine -> AMMA
  2. Barbera:
    26 oktober 2013
    Vanuit de hangmat zien we het dichte oerwoud. Het is net alsof we in een boomhut wonen. We horen krekels en allerlei soorten vogels. Bij de watervallen hebben we een aap gezien, coaties (een soort aardvarken) en prachtige vogels o.a. toekans.