Geen regen en toch kletsnat

25 oktober 2013 - Iguazú, Argentinië

De prachtige natuur bij IguazuOp weg naar de watervallenHet bijt, het krabt en het rooft voedsel

Dat hebben wij weer. Regent het volgens de statistieken meer dan 200 dagen in Iguazú, op de grens van Argentinië, Brazilië en Paraguay, treffen wij uitgerekend die ene zonnige en bloedhete dag in oktober. Gelukkig hebben we verkoeling gevonden onder de grootste watervallen van Zuid-Amerika. De goeie ouwe reclame voor Fa douche-gel was er niets bij...

De hele dag hebben we doorgebracht in het nationale park bij de watervallen. Een reis met een trein, een jungletrip met een 4x4 vrachtwagen en als klap op de vuurpijl een tocht in een boot over de stroomversnellingen tot onder de omlaag denderende watermassa. Tot op het bot doorweekt zijn we uiteindelijk weer aan wal gezet.

Onderweg hebben we ook genoten van de flora en fauna in het tropisch regenwoud. In de bomen slingerden apen, we zagen toekans en andere prachtige vogels overvliegen en in het water zwom een bovenmaatse meerval. De kaaimannen lieten zich niet zien, het was voor hen blijkbaar geen lunchtijd.

Letterlijk in de boot genomenDe watervallen van Iguazu 1De watervallen van Iguazu 2

Morgen maken we een trip naar Brazilië. Prima, hoe meer avontuur hoe beter.