Het ronden van de Kaap

31 oktober 2013 - Cabo de Hornos, Chili

Kaap Hoorn vanaf het schipOnze stoere schipper van de zodiacBarbera, voor de duvel niet bang

Uit het scheepsjournaal van de Stella Australis, donderdag 31 oktober 2013, 7 uur in de ochtend:

zojuist de mythische Kaap Hoorn gerond, het zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika, de zuidelijkste vuurtoren op aarde. Het weer was goed, de zee kalm. Geen manschappen verloren.

Met de rubberboten aan land gegaan, tot bij de vuurtoren. Geen tegenstand van betekenis van de twee Chileense militairen die een jaar lang onafgebroken het eiland bewaken. Enkele vriendelijkheden uitgewisseld en daarna weer vol goede moed verder met onze expeditie.

Het lange pad naar het monumentDe Albatros, het monument op Kaap HoornDe vuurtoren van Kaap Hoorn

1. Inez & Eveline:
    2 november 2013
    Barbera wat zit je haar leuk!

xx Eef en Inez
  2. Roelien en Breun:
    2 november 2013
    Wat heerlijk, weer een verhaal! Het is bijna als in onze studietijd, toen we ook veel met elkaar deelden en vaak van dag tot dag wisten wat de plannen waren.

Ik krijg zin in vakantie als ik dit lees.
  3. Inez & Eveline:
    2 november 2013
    wat een toeval, had 2 minuten geleden mijn reactie op jullie vorige reisverhaal gestuurd et voila ...... gelukkig zijn jullie er nog.
    Waar is Gio???

xx Eef en Inez
  4. Barbera:
    2 november 2013
    Hoi Eef, speciaal voor jou en Inez alweer een nieuw reisverhaal, deze keer ook met foto's van Gio ;-)
  5. Louis Bovée:
    3 november 2013