Een schokkende ervaring

15 november 2013 - Tunuyán, Argentinië

Het keiharde bewijsSchokkend nieuws vanuit Mendoza. Hartkloppingen bij Barbera om kwart over drie 's nachts, een aha-erlebnis bij Gio, die het al eens eerder in Limburg meemaakte. Earthquake...! Een aardbeving met het epicentrum ruim honderd kilometer van ons hotel in Chacra de Coria, vlakbij Mendoza. Geen schade, geen paniek, alleen een stevige schok in bed. Niks aan de hand, de aarde beeft in deze regio wel vaker, en soms heel wat heviger. Toch was het ook in Argentinie nieuws, met bijbehorend kaartje.

Nog een paar maanden wachten tot de oogstRust, rust en nog eens rust...Het restaurant van Posada Salentein

Allerminst geschokt zijn we vanmiddag met de huurauto doorgereden naar Posada Salentein, het exclusieve wijndomein van de Nederlandse ondernemer Meindert Pon (denk Audi, Volkswagen, Skoda en tegenwoordig ook Gazelle). Het landgoed ligt ruim anderhalf uur rijden van Mendoza, aan de voet van de besneeuwde toppen van de Andes. Een betere plaats om bij te komen van de aardschok ....) en de activiteiten van de afgelopen drie weken is niet denkbaar.

1. Roos:
    16 november 2013
    Wow! Wat een mooie verhalen. Wat een mooie reis! Veel plezier nog. En ik lees-stiekem een beetje jaloers- met jullie mee! Groetjes, Roos
  2. Ans en hans lippens:
    16 november 2013
    ja gio ,of je nou in argentinie of in limburg zit,overal kun je leuke dingen meemaken.het enige verschil,je moest er nu ietsje verder voor reizen.Barbera,alsnog veel sterkte.Wij drinken er een Argentijns wijntje op.groetjes,Mam en Pap.
  3. Ans en hans lippens:
    16 november 2013
    Ja gio,of je nu in limburg of in argentinie zit overal kun je leuke dingen meemaken.allen moest je er nu iets verder voor reizen.lieve Barbera,alsnog veel sterkte.wij drinken er een lekker argentijns wijntje op.liefs,mam en pap.
  4. Inez & Eveline:
    17 november 2013
    Oh wat heerlijk wat een leven, van de ijsblauwe schouwspelen naar de groene valleien. Een wijntje erbij en een schokje....stel je voor dat het saai wordt. Not......
    Hier komt de sint en de wind en de lichtjes in de stad alvast voor de kerst
    xxx Eefje en Inez
  5. Sibolt en Bep:
    17 november 2013
    Jullie laatste dag temidden van de druiven, het ziet er prachtig uit. Vandaag is Kirsten jarig! Gefeliciteerd! De club Hengelo was vandaag hier. Heel gezellig! Ze hebben ons fietsenrek en de fiets van Sibolt mee genomen. Thijs was blij met de fiets, morgen meteen er mee naar college. Veel liefs, Sibolt en Bep